شلمجار (ارتفاعات خرمکش )

راهنمای برنامه : آقای حسین صحرا نورد

سرپرست برنامه : یونس محمدی پور

و جلو دارو عقب دار  به ترتیب آقای پیمان رمضانی و جمشید عباسی تعیین گردیدند.

پس ار یک ساعت و بیست دقیقه به کلبه ای (دکان ) که در مسیر راه وجود دارد رسیدیم  . در این مکان  پس از استراحتی کوتاه و صرف صبحانه  مسیرمان را ادامه دادیم .

پاییز سال گذشته  اولین باری بود که به این مسیر رفته بودیم .  مکان صبحانه مان  سال گذشته هم همین  کلبه  بود .تا این مکان  عموما  مسیری موازی با رودخانه "  آوینه روار   " داریم  که مادام صدای  آب رودخانه بگوش میرسد . آوینه رووار بمعنی  رودخانه ای است که مثل آینه روشن است .بر کناره این رودخانه  چند  خانه روستایی با سبک  محلی و قدیمی  با ستون های چوبی دیده می شود که برای علاقه مندان به دیدن مکان های بکر و  سنتی زیبا  خواهد بود . تا کلبه ای که  از آن نام برده شده  شیب ملایم  و بدون ارتفاعی  را شاهد هستیم  که عموما ً در فصل بهار و تابستان  میتوان  بصورت خانوادگی  هم  بدانجا برنامه  داشت .ما تا این کلبه ی یک ساعت و بیست دقیقه  راه رفته بودیم .

روز آفتابی ای بود و برف زیر پایمان  در سرمای شب یخ بسته بودو هر منطقه ای که بدانجا  نور آفتاب  نرسیده بود  هنوز درختان  شاخه و بالی پوشیده از برف  داشتند. دیدن  جنگلی پوشیده از برف  در صبحگاهی زمستانی درهنگامی که هنوز برف زمستانی بر شهرمان نباریده است  جلوه خاصی برایمان داشت .

ساعت دوازده م نیم به شلمجار رسیدیم .در این مکان تعداد دو تا کلبه دوستا نمان آقایان حسین صحرا نورد و عبداله قنبر پور  با امکانات  موتور برق ، بخاری هیزمی و غیره  وجود دارد . با گرفتن چند عکس  یاد گاری از  این برنامه  ، و پس از  صرف ناهار  ، ساعت 3 عصر بسمت پایین حرکت کردیم . طبق پیش بینی می بایستی 3 ساعت  مسیر را تا پایین طی می کردیم  که اگر چه به تاریکی برخوردیم اما با همین ساعت پیش بینی شده  به مکان خرمکش  رسیدیم و سوار بر مینی بوس  راهی  شهر رشت شدیم .

سمیرا

با سلام عکس رودخانه و درختان پر برف بسیار زیباست.